Träna!

Jag är så förbaskat sugen på att börja träna ordentligt igen!
Men det har ju bara gått två veckor sen jag födde så det ska jag låta bli, iaf i någon vecka till.
Om två veckor börjar dansen igen, då blir det ju lagom att starta lite försiktigt. Plus att jag börjar träna lite hemma försiktigt nu, plankan och rygglyft känns som vettigt just nu.
Jag måste stärka inifrån så jag inte får putmage!
Magen är platt igen, men det är massa plufs kvar. Utanpå kläderna ser jag nästan ut som vanligt igen men som sagt det är lite hud som ska dra sig tillbaka och fett som ska bort också. Magmusklerna har ju delat lite på sig också.
Här hemma är det som vanligt, förutom att jag vaknade vid fem och började städa. Väckte Ilian vid halv sju för mat, mös en stund och bytte blöja. Mös en stund till och sen var han hungrig igen, det förstår jag verkligen eftersom han sover så bra på natten.
Om några minuter ska Jens upp så vi ska göra oss iordning och käka frukost för att åka till mvc. Vi ska vara där vid halv tio. Hunden ska ju ut innan också och jag trodde ju att jag skulle sova tills klockan ringde, men icke.
Ett problem som dykt upp nu i lägenheten är att det är väldigt kallt. Mycket kallare än vad det var förra vintern.
Det är bara 19 grader i sovrummet.
Så Ilian fick ha på sig supermycket filtar i natt, men så fort en hand sticker upp så blir det ju kallt.
Ska ta och ringa och klaga på det idag. Vi kan inte ha 19 grader inne med en liten nyfödd hemma.
Idag ska vi också åka till IKEA och kika ifall vi hittar en ny säng. Vår 120 säng är på tok för liten ifall man ska ha kotten i den också. Vilket kan behövas längre fram om han sover oroligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0