Mina nya sovrutiner

Ja vad kan man säga, det är knappast jag som styr min bebis liv nu.
Han styr mitt och det är med järngrepp.
Jag har fått väldigt konstig dygnsrytm för det första.
Helst så sover jag två kortare perioder ist för en lång. Gärna en förmiddag och en kväll.
Jens däremot sover på natten som vanligt. För honom måste det ju verka som jag inte gör annat än sover.
Idag orkade jag knappt sitta vid matbordet. Jag vräkte i mig lite sill och potatis och sen hasade jag mig tillbaka till sängen igen. Sen åt jag när jag vaknade igen vid tio på kvällen.
Och sen dess har jag varit vaken, eller ja jag somnade kanske en kvart på soffan under hockeyn när det var paus.
Ilian vill ha mer närhet nu också, nu när jag skulle försöka sova så ville han verkligen inte ligga i vagnen. Utan det skulle liggas i min säng. Och jag vågar ju inte sova med honom brevid mig så jag kollade på en dokumentär på svt play och väntade på att han skulle bli så trött att han inte brydde sig.
Nu ligger han i vagnen iaf, men det är lite jobbigt också för han drömmer och gnyr så mycket så jag kan ändå inte sova.
Jag lär väl få sova i någon timme lite senare helt enkelt.
Man tar det man får så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0