Pysseltankar

Nu har jag börjat boa ordentligt här hemma. Städar och städar och pysslar med allt.
Något jag ska göra inom kort är att börja sy vimplar att sätta upp i barnrummet, ska väl gå i blå, grön vit färgskala tror jag. Men nu gäller det bara att jag hittar tyg som jag tycker passar för ändamålet.
Det är tokigt svårt att hitta det perfekta tyget.
Det ska ju inte bara vara fint det ska vara praktiskt att sy i också.
Mycket av barntygerna är ganska fula och skrikiga, jag vill ha en ganska mild ton i barnrummet. Inte neonfärger och fula mönster.
Det finaste tyget jag hittat är den som vi fick ett babynest uppsytt i.
Det är lite afrikanska djur på den och väldigt söt. Väldigt könsneutral också, jag vill nästan ha lite mer pojkiga tyger på vimplarna.

Imorgon ska vi ev åka på polisauktion eller så ska vi på vallanlagsbeskrivning i Julita hos min uppfödare.
Det vore bra att få beskrivningen gjord innan vi får barn.
Jag vill ju börja avla på Tyke så snart det går, men då ska man helst ha både MH och beskrivningen samt cert.
Man får ta bit för bit helt enkelt.
Han är ju så himla fin och stabil så det ska nog gå toppen. Enda problemet jag kan tänka mig är att han blir för glad i fåren så han blir stressad. Men om jag håller mig lugn ska det nog inte vara några problem, vi har ju träffat får många gånger förr.
Och då ville han mest pussa på dem.
Men först måste jag få tag på min uppfödare, hon svarade inte sist jag ringde. Så det blir att försöka igen så vi får besked ifall vi får plats i den gruppen imorgon.

Nu idag har jag badat hunden och katten, katten är så himla snäll när man badar honom. Han tittar bara på en väldigt missnöjt men står ändå kvar. Snällare katt får man leta efter.
Tyke tycker inte om att bada för det tar så lång tid, han gillar att bada ute men inte att duscha i badkaret.
Men nu är det gjort iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0