Nu blir jag tokig snart!

Nu har jag fått ett brev hem om att jag är nekad a-kassa.
Hur i h-vete då undrar jag! Jag har rätt till den då jag har överhoppningsbar tid för att jag var sjukskriven. Men det har de tydligen inte tagit med i beräkningen. Jäkla sopprötter!
Och de har även lyckats "tappa bort" min andra ansökan om retroaktiv a-kasse ersättning. Fast den låg i samma brev! Jag förstår verkligen inte hur inkompetent man får bli!
Jag blir bara mer och mer stressad och det här gör verkligen inte saken bättre. Och till råga på allt går det ju inte att ringa dem hur som helst heller, utan de har en kort telefontid mitt på dagen bara. Hur fasiken tänker dem, om man är arbetslös så kan man väl inte bara ringa under lunch eller??
Lagom kul att man måste vänta till nästa dag bara för att posten inte kommer med en gång på morgonen. Men det kanske var planen. Att strula så mycket som möjligt så folk inte orkar bestrida. Och det är ju knappt värt att bestrida heller så lite pengar som man får.
l
Jag känner att jag blir mer och mer stressad ju mer som hamnar på "problemhögen".
Igår ringde jag till vårdcentralen och sa att jag ville ha en läkartid för ev sjukskrivning. Jag fick då beskedet att jag skulle vänta i en vecka, för jag kanske var bra igen då lagom tills min sjukskrivning som gäller hos försäkringskassan går ut. Vilket ledde till en annan oro, att jag inte ska få någon läkartid inom lagom tid så att det blir ett glapp i sjukskrivningen då läkaren inte får skriva tillbaka när de träffar en. Utan det är från dagen de har träffat en det gäller. Jag vill verkligen inte riskera att hamna utanför systemet en gång till.
Så på grund av detta ringde jag igen idag och bad om att jag skulle få en läkartid innan min vecka är slut så jag slipper oroa mig. För att det hjälper mig inte alls att oroa mig för ytterligare en sak.
Jag fick då prata med en annan sköterska än första gången och hon såg till att hitta en tid till mig. Det blev en jourtid då de hade ont om tider, så min magkänsla var rätt.
Och den är först nästa tisdag.
Efter det kan jag få vänta i 30 dagar på beslut från föräkringskassan. Men jag förlorar knappt några pengar på det ändå då ersättningen är så låg så det spelar ingen roll känner jag.
Jag mår bara sämre ju mindre kontroll jag har över situationen, så nu måste jag först och främst försöka hitta tillbaka till kontrollen. Jag tänker inte låta allt sänka mig helt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0