Måendet under kvällen

Nu är det natt igen, pulsen har ökat under kvällens gång.
Men nu har den börjat gå ner igen tack och lov.
Jag förstår faktiskt inte vad som får min puls att gå upp, fast jag sitter still i soffan.
Hjärtat har strulat lite men inte alls som igår. Det har slagit lite dubbelslag bara.
Jens har även hunnit bli riktigt förkyld, det verkar som det är influensa. Med tanke på hur nära vi har varit de senaste dagarna så är med största sannolikhet jag redan smittad och i så fall lär det bryta ut i morgon eller någonstans däromkring.
Har verkligen inte någon lust att bli sjuk i flunsan också.
Revbenen på höger sida gör svinont, men bara ibland. Tror det beror på att lilla kotten ligger och spjärnar emot dem. Men jag är inte riktigt säker. Jag tog upp det när jag var på sjukhuset men det var ingen som brydde sig.
För pulsen går upp när det gör ont också, men det är ju bara naturlig reaktion.
Nu vill jag bara ha lite lugn och ro och slippa bli sjuk igen.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har också problem med pulsen, den kan öka jättemycket när jag bara sitter i soffan. Ibland går den ner snabbt men i regel blir jag som utslagen resten av dagen. Jättehemskt. Jag har gjort ul på hjärtat tidigare och även långtids ekg men allt är normalt. Pulsen kan öka väldigt mkt av en graviditet...



Jag har även fått nått liknande med skakningar/domningar som du fick. Läkarna trodde att jag hyperventilerat men jag tycker själv att jag inte gjorde det. Jag blev alldeles stel och tappade känseln, och domningarna kom före allt började, men efter några min var det över. Jävligt läskigt alltihop och vet inte vad det berodde på, men det har inte hänt igen..



Kram

2011-10-13 @ 06:47:54
URL: http://fairfriday.blogspot.com
Postat av: Martina

Precis så hade jag oxå, av att göra ingenting så började helt plötsligt hjärtat slå i 160, och många extraslag oxå. Det var som sagt en extra ledningsbana i hjärtat. Det kallas för paroxymal supraventrikulär takycardi (psvt) oftast ursprung i AVknutan och kallas då av-nodal re-entry takycardi (avnrt) det blir altså rundgång ibland som gör att hjärtat slår dubbelt så fort. Ofta i samband med en ansträgning, så som pågående infektion, eller stress, eller fysisk ansträgning. Pulsen är regelbunden men det kan förekomma extraslag, tillståndet är ofta ofarligt men mycket jobbigt. Svårt att diagnosticera med vanligt ekg, man måste göra ett ekg i halsen då man får svälja en elektrod som mäter riktigt nära hjärtat. Kallas för trans-esofagalt ekg. Det fick jag göra på akuten när jag var där, dom skickade mig sen på undersökning där jag fick svälja en ny elektrod, som även kunde skicka ut elektriska impulser för att stimulera hjärtat för att starta det här onormala beteendet och se bättre vart det kommer ifrån. Det kännes som en massiv halsbränna kan jag säga :P men som sagt. Det går inte att se så lätt på ett vanligt ekg.

2011-10-14 @ 00:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0