Lite bilder från dagen

Här är en bild på skylten vi köpte för presentkortet idag. Passande med tanke på vad det är för dag idag och att vi får en liten bebis snart :)
Maten idag, det blev misslyckande på misslyckande. Hade god lust att sätta mig på golvet och grina när maten var klar. Först ville Jens hellre ha strips än hemmagjord klyftpotatis och det var väl okej. Sen så hade bearnaise såsen utgången, och sen så hade Jens satt på ugnen på S alltså snabb, och jag brukar aldrig göra det.
Så jag stoppade in köttet i godan ro och väntade på att det skulle bli rätt innertemperatur utan att böja mig ner och kika då jag är stel som en gammal tant.
Köttet blev i princip kokt istället för ungsstekt. Galet frustrerande helt enkelt.
Jag räddade det typ genom att ta ut det och sen höja temperaturen och vrida till den vanliga inställningen och ge det lite yta, men guuud vad besviken jag var. Och är fortfarande.
Nu ska vi äta efterrätt och den kan väl inte bli dålig, det är ju bara granatäpple med glass. Jag har god lust att gå och lägga mig i badet en stund men säg nej det gååår inte. Avloppet är det halvstopp i så ifall man duschar så går det bra. Men det går inte att tömma ett badkar, då åker allt ut på golvet. Allt går bara fel idag.
Men vi fick i alla fall en fin skylt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0