Kvällen

Idag har det varit danskurser. Jag sov så dåligt i natt så att jag var helt vimsigt i huvudet.
Men det gick rätt bra ändå, fast jag inte hade skallen med mig.
Vi glömde till och med sladden till datorn hemma så jag var tvungen att åka hem i pausen och hämta den.
Nu hoppas jag bara att jag kan sova ordentligt i natt så jag slipper vara helt borta imorgon också.
Det kliar ju en hel del i benen nu också. Precis när jag ska sova sätter det igång och sticker i benen.
Så jag får gå upp och gå ibland flera gånger per natt för att det ska släppa.
Ont på höger sida under revbenen har jag också. Börjar misstänka att det är gallan som strular.
Känns precis som man fått en ordentlig smäll där som gett ett redigt stort blåmärke i kroppen.
Så jag får helt enkelt dra ner på fettet så kanske det lugnar ner sig, har ingen lust att spränga gallstenar alls.

Kommentarer
Postat av: Martina

Om du får ont i samband med mat, ca 20 minuter efteråt och ofta tillsammans med ett illamående så är det nog gallan, annars så är det levern (eller rättare sagt hinnorna runt levern). Och det är inte ovanligt att få ont när den blir ihopklämd sådär. Min mamma berättade för mig att hon alltid fick svinont under höger revbensbåge när hon började gå mot slutet av sina grav. Kallas för visceral smärta :)

2011-10-19 @ 02:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0