En fredag av göromål

Idag har vi farit runt en hel del. Gjort allt som ska göras.
Vi tog oss tid att luncha på stan för första gången också. Vi slutade danskursen lagom till lunch. Fick tag på en riktigt billig och supergod thai/kina buffé.
När vi sitter där träffar vi en del folk vi känner. Den här staden är verkligen liten poängterade Jens.
Men det är verkligen bara trevligt. Gillar inte städer där man är helt anonym och aldrig känner igen någon. Sen så åkte vi för att handla på ica, vi måste ju ha lite mat hemma också. Där träffar vi två till av våra danselever. De ska följa med oss ner till västerås och dansa i helgen.
l
Jag ringde även a-kassan. Och tydligen blev jag inte godkänd bara för att jag inte skickat in alla uppgifter som behövs?!. Vilket inte stämmer, om de bara tog sig tid att titta igenom papprerna skulle de se att allt fanns där. Men nej då jag var tvungen att skaffa några extra papper och skicka in dem med. Men då skulle det bli en annan handläggare. Antar att han jag hade inte hade lust att jobba mer. Så då skickar de helt enkelt vidare till nästa person.
Jag förklarade allt för honom och att allt står i papprerna jag skickat in en gång redan. Men han vägrade lyssna, och sa bara att jag får överklaga. Man blir ju så himla trött.
Men jag får väl bråka vidare då, precis som alltid.
Jag hade ju till och med skickat med ett personligt brev som förklarade alla papper. Idioter som sagt.
l
Jag har i alla fall clementiner att trösta mig med, och te. Två bra mysiga saker med hösten i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0