Skitföretag!

Jag blir så himla trött, det är ett företag jag jobbat på för en massa år sen som jag måste ha ut ett arbetsgivarintyg ifrån för att bli berättigad a-kassa.
Problemet är att företaget aldrig har skött sig, jag slutade där pga missförhållanden.
Jag fick inte ut min lön på flera månader och fick ta hjälp utifrån för att få den. Han som har företaget är hal som en jävla ål och går inte att få tag på. Om han kommer på att man är ute efter något så går han under jord direkt.
Den enda jag fått tag på är revisorn som han hade medans jag jobbade där. Och det visade sig att han slutat kort efter mig då de inte kom överens som han uttryckte det.
Man vågar ju knappt tänka på hur mycket man måste missköta sig om inte ens revisorn som sköter om företagets ekonomi vill jobba kvar.
Jag fick tipset av honom att ringa bolgasverket men de har stängt tidigt idag, de skulle stänga fyra men stängde tolv. Tack för den!
Precis vad jag behövde. Men jag får väl fortsätta och jaga och jaga tills jag lyckas.
Jag har mailat dem och ringt dem, min pappa har ringt dem men han slingrade sig när han svarade, lämnade ut namnet på en revisor som inte finns osv.
Jens ska ringa till företaget och be han ringa upp. Då kan det vara så att han gör det för att han hoppas på att få jobba.
Karln som har företaget är med i livets ord och är fasiken inte att lita på för fem öre.
Han har fyra mobilnummer och två fasta. Vad jag hittat hitils, han har företaget där han bor och så ytterligare ett kontor i sthlm tydligen.
Dottern har även en mobil som står på företaget.
Jag har god lust att sätta dit dem en gång för alla men dessvärre så är det så att det står i lagen att de måste lämna ut arbetsgivarintyg men det finns inga påföljder för om de inte gör det, sjukt nog.
Jag får kanske ge mig för idag och fortsätta jakten efter honom på måndag igen.
Om det är någon som har några tips om vad jag kan göra skriv gärna dem i kommentarerna!

Kommentarer
Postat av: Evve

Åk till Livets ord på söndag så träffar du säkert han ;)

2011-11-04 @ 17:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0