Packa bb väska snart

Jag har börjat fundera på vad som kan vara bra att ta med sig till BB.
Det är ju inte så himla lång tid kvar längre och det är bättre att den står klar än att jag måste tänka på vad jag ska packa medans jag går runt med värkar.
Det jag kan komma på som behövs att ta med till BB är.
  • Babyskydd
  • Körkortet/patientbricka
  • Papperna till bb från bm, och ev förlossningsbrev
  • Overallen till kotten, och mössor
  • Några ombyten kläder till kotten
  • Lite godis ev dextrosol
  • Ombyte till mig, mjukisar, underkläder, strumpor, raggisar, mysig stor tröja.
  • Babyfilt
  • Ev morgonrock
  • Massageolja
  • Tandborste, tandkräm, hårborste mm
  • Kamera
  • Ev videokamera
  • Ombyte till Jens
  • Mobilladdare
  • Amningsbh
  • Amningsinlägg
  • Bindor
  • Något att läsa
  • Ev cd skivor
  • Växelpengar till p-automaten
  • Tofflor
  • Blöjor
Massor av saker som behövs minst sagt!
Jag måste nog ta och låna en väska från mina föräldrar, jag har ingen bra resväska eller trunk här.
Jag har bara ryggsäckar som man har när man vandrar. De känns lite konstiga att packa i för ett sånt här tillfälle och så är det så svårt att komma åt sakerna i dem.
Jag måste ta och skriva en förlossningsplan snart också. Finns lite småsaker jag vill ha, som dämpad belysning och musik tex. Och sånt är ju inte alltid självklart, men önska sig kan man ju göra iaf.
Om det är någon som kommer på något som jag har missat så får ni gärna tipsa om det i kommentarerna!

Kommentarer
Postat av: Maria

Blöjor har dom på BB så det behöver ni inte ta med er.

Boken kan du också skippa, kommer du inte hinna läsa ändå. Först har du värkar sen ett mirakel ;)

2011-11-12 @ 03:45:12
Postat av: Evve

Tror du kan skippa godiset, inte så bra för nyfödda bebisar att äta det ;)

2011-11-13 @ 19:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0