Ny info

Jahapp nu har jag varit hos barnmorskan igen.
Fick reda på lite nya saker som
  • Hjärtslagen ligger på 147 för bebisen.
  • SF måttet är 32 cm just nu, lite över kurvan men inget onormalt. Jag är stor helt enkelt.
  • Jag har efter trappklättring till bm blodtryck på 110/70.
  • Mitt blodsocker låg på 6,1 och detta efter att jag faktiskt fulade mig och åt mackor med marmelad ca en timme innan jag gick till bm så det känns också okej.
  • Jag har gått upp ca 10 kg! Antagligen lite mindre, för jag hade betydligt mer kläder på mig den här gången än på inskrivningen i sommras. Och vi har kommit fram till vågen här hemma visar fel. Men det visste vi ju typ redan innan.
Allt som allt är det finemang helt enkelt. Man får väl bara hoppas att man inte går upp ett kilo i veckan i nio veckor till bara. 15 kg är väl inga problem om man går upp men jag vill inte gå upp runt 20, blir så jobbigt att bli av med sen om man har otur.
Idag ska jag snart ner på en tjejmässa och prata om danskurserna, så det ska ju bli trevligt att få något att göra en stund idag förutom barnmorskan.

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Härligt att allt är bra. I vecka 31 hade jag gått upp 10 kilo. Nu är jag i vecka 39 och har gått upp 5 kilo till. Det är främst vätska i fötterna jag samlat på mig.

2011-11-02 @ 17:34:08
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0