Letar bilbarnstol

Nu har jag letat runt en hel del, och kommit fram till att det är ungefär lika dyrt att hyra som att köpa en ny på rea.
Då känns det vettigare att köpa en faktiskt, den kan man ju ha kvar ifall man får ett till barn sen.
Jag har även ringt till min syster som har en kompis som har en dotter som är lite över året. Hon skulle höra med henne om de hade ett babyskydd över att sälja eller om de vill ha kvar det.
Här hittade jag iaf en vettig som vi ev ska köpa om de inte har det.
http://www.jollyroom.se/produkter/aka-resa/bilstolar/babyskydd-0-kg-13-kg/akta-graco-autobaby-inkl-bas-gianni.html
Dessutom har den en bas, vilket verkar väldigt vettigt. Bättre än att behöva böka i och ur med bältet varje gång.
Och så fasligt mycket pengar var det ju inte, dyrare än 250 men det är det ju värt om barnet sitter säkert.

Kommentarer
Postat av: Martina

acta graco gör bra grejjer...vi har teutonias babyskydd (som är gjord av acta graco, fast med teutonias logga och designtyg) Vad jag vet är graco den enda som har ett 5punkts-bälte vilket är liiiite bättre ur säkerhetssynpunkt. och den där isofix basen är guld värd och väldigt enkel..bara klicka i och ur som sagt, slipper bältet, och dessutom står babyskydded mycket mer stabilt med basen, än om man skulle använda bältet :) en del vagnar går det att köpa en adapter till oxå (vi har) vilket gör det lätt om sötnosen skulle somna i bilen, då är det bara att klicka på babyskyddet på vagnen utan att störa den lilla. eller om man bara ska till affären!

2011-11-10 @ 01:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0