Leksaker till kotten

Vi har även varit och kikat på leksaker som vi tycker är vettiga.
Egentligen allt från Brio, men de här var favoriterna, plus clownen.
De har väldigt bra leksaker. Och vi gillar att dem är i trä och inte plast. Tågbanorna får man ju ta och köpa till honom när han blir lite äldre.
Vi kommer försöka undvika leksaker med mycket plast eller höga ljud. Och helst inga batterier heller.
Och det är väldigt få figurer vi gillar också. Mitt hatobjekt är nog tummen, jag tycker verkligen inte om den figuren. Laban har jag ocksås vårt för.
Och mumin och pingu är inte sådär superskoj de heller.
Jag gillar däremot diinglisar.
Det värsta med mig är väl egentligen att jag har ganska dyr smak. Men så är jag också så att jag inte vill ha högar med leksaker till kotten utan snarare ett par stycken lite finare som barnet faktiskt leker med istället för sånt som ligger i drivor i rummet.
Hellre leksaker man kan spara än sånt som man slänger bort för att det bara är plastskräp med batterier och sånt som går sönder lätt.
Lego är också en leksak som jag tycker är bra, även fast det är plast. Det ger barn så mycket att få använda fantasin istället för att ha allt klart och uppställt när de ska leka med det.
Fast jag och Jens kommer nog sitta minst lika mycket med legot som barnet gör :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0