Jakten på bh

Nu har jag suttit på förmiddagen och försökt hitta bhar som jag kan ha sen när jag ska amma.
Jag lyckades luska ut att man kanske kan hitta en på change ändå.
För de syr tydligen om bhar om de är för stora runt så att de ska sitta perfekt!
Det låter ju helt fantastiskt. För min kupa finns inte med min omkrets nästan någonstans.
Samt att man gärna vill prova bhn innan man lägger ut 5-600 på den.
Just nu har jag bara såå himla ont i ryggen av mina bhar jag har nu. Nästan skönare att gå utan, men bara nästan. För det är också väldigt tungt.
Så det blir att åka till Stinsen när vi är i sthlm nästa gång. Jag kan bara inte misshandla min rygg så här nå mer.
Om någon har tips på vart de säljer bhar i 65/70-J/K bhar så får man gärna skriva det i kommentarsfältet!
Alla tips är välkomna!

Kommentarer
Postat av: Gina

Jag har också liten omkrets/stor byst men jag tycker inte du ska handla på Change då kvalitén inte håller måttet. Jag är också gravid och har gått upp mycket i vikt men är fortfarande en 65:a hos Change fastän jag har blivit större runt om. Jag har helt gått över till Freyas bhar nu. Du skriver också att du kan tänka dig lägga 500-600kr och det är vad en Freya kostar. Kika runt på deras hemsida, de har väldigt fina bhar och även amningsbhar. Kan även tipsa om en sajt som säljer enbart mammabhar: http://glammom.se/

Hoppas de var lite till hjälp!!

2011-11-09 @ 22:39:21
Postat av: Gina

Och en grej till, läste inlägget nedanför. Change har EU tabell och Freya har UK tabell.



EU tabell:

A B C D E F G H I J K (brukar oftast bara gå högst upp till K)

UK tabell:

A B C D DD E F FF G GG H HH J JJ K



Så H kupa (UK) motsvarar en K kupa (EU) och eftersom att du har så stor byst borde du köpa bh från England till exempel där de följer UK tabellen eftersom att de har större kupor :)



Haha hoppas de inte blev alltför komplicerat nu :P

2011-11-09 @ 22:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0