Jäkla a-kassa!

Jösses vad dryga a-kassan är att ha och göra med.
Jag har ansökt om retroaktiv ersättning för att jag fick reda på att jag har rätt till det.
Anledningen att jag inte ansökte om det från början var för att en arbetsförmedlare sa att jag inte hade rätt till det och därför aldrig påanmälde mig.
På grund av detta har det blivit sjukt mycket trassel.
Samt att jag fick en skitkass handläggare till mitt ärende. Jag hade skrivit ett personligt brev samt skickat in alla papper som behövdes. Och fick ändå avslag, dels för att jag inte hade arbetsgivarintyg från en av arbetsgivarna.
Nu har jag fått tag på det, efter mycket om och men.
Men jag skulle ändå fått det godkänt första gången för jag skickade in gamla lönespecar som ska gälla om man inte får tag på arbetsgivarintyg.
Sen hävdade han att jag inte hade rätt till ersättning då jag inte varit påanmäld till arbetsförmedligen. Jag bevisade att jag varit det genom att skicka in papper från arbetsförmedlingen. Men det tog han inte med i beräkningen iaf.
Jag fick alltså avslag fast jag hade skickat in allt som behövdes egentligen.
Och när jag tog upp det med honom när han ringde mig avfärdade han det hela. Han hade inte ens kollat på det personliga brevet som förklarade allt.
Så nu har jag fått överklaga, med lite mer kött på benen angående arbetsgivarintyget som saknades.
Men det mest otroliga är hur dålig koll kundtjänst verkar ha på reglerna. Man får fråga minst tre personer för att eventuellt få rätt svar från en av dem.
De kan verkligen inte sitt jobb. Och handläggaren jag hade första gången var ju ett skämt.
Nu får jag bara hoppas att nästa handläggare läser igenom papperna ordentligt.
Annars får jag väl överklaga till länsrätten. Så himla surt egentligen speciellt när det inte gäller så väldigt mycket pengar, men jag tänker fasiken inte ge bort pengar jag har rätt till bara för att de inte sköter sitt jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0