Hemkommen från stan

Äntligen hemma ingen, det tog en bra stund för Jens på intervjun. Sen så kikade vi i lite affärer också.
Jag köpte en fin tröja som var väldigt billig, den ser ut som en kortärmad skjorta upptill och över magen är det stretch. Perfekt för min stora mage.
Sen så köpte vi luftfuktare man hänger på elementet, Jens blir alltid så torr i hyn när det är vinter så nu hoppas jag att det här hjälper. Och blommorna mår ju fint av det också. Inomhusluften blir så torr på vintern.
Sen så köpte vi lite andra småsaker också, jag köpte bland annat en liten lykta till väggen i hallen.
Mest sprang jag runt och planerade julklappar.
Nu känns det som klockan är nio på kvällen. Helt mörkt ute och min kropp är helt mör.
Sista timmen hasade jag mig fram.
Och jag blev väldigt trött i fötterna också, det har jag inte blivit förr. Tidigare har det bara suttit i ryggen och höften.
Jag skulle behöva städa lite, men det får vänta. Jag kommer nog bli strandad i den här soffan i några timmar eller hela kvällen nu.
Och en annan störig sak, min bm har bokat in mig på fel tid. Det är andra gången på raken hon säger en tid och har bokat in mig på en annan. Det är nå helt vansinnigt irriterande.
På min lapp som jag fick står det klockan 14.00 men jag är tydligen bokad till 10.30.
Samt att när jag skulle boka läkartiden för fortsatt sjukskrivning så ska alltid hon tanten i receptionen ha reda på allt. Hon frågar ifall man blivit bättre och hur det känns och vad som är fel.
Jag kanske inte har lust att dela med mig allt till henne, hon är ju inte ens sjuksköterska utan bara assistent.
Det är ju så drygt att behöva ta upp allt två gånger också. Och vad spelar det för roll vad jag säger till henne där, det ska ju inte avgöra om jag får en läkartid eller inte ändå.
Näe jag ska klaga till läkaren nästa gång jag går dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0