Gah bilbarnstolarna :S

Tack Sandra som skrev en kommentar om bilbarnstolarna!
Jag vet ju egentligen att det är fem till sju år som gäller för stolarna och nu kollade jag på datumen och de har gått ut :S
Och den stora kommer vi ju inte använda på ett och ett halvt år och då har den också gått ut.
Misstag av mig, jag antog att de var ganska nya då barnet som blivit för stor för den är 2 år. Och jag antog att de var ungefär så gamla. Men nu har det visat sig att hon antagligen använt dem till barnet innan dem också. Som har hunnit bli äldre än vad jag trodde.
Nu ska pappa ringa och höra med dem hur vi ska göra, för jag tänker inte använda dem. Och de kan ju inte sälja dem till någon annan heller.
Mamma hade iaf ringt till kompisen tilll henne och sagt att vi inte kan använda dem. Så nu ska vi börja kika efter andra alternativ, jag vill inte köpa en begagnad från någon vi inte känner.
Så det blir att hyra eller köpa en ny helt enkelt.
Det äldsta barnet som jag trodde var fyra hade tydligen hunnit bli sju år också. Tiden springer verkligen iväg.

Kommentarer
Postat av: Foto, design, vardag - 16 år och mamma

Hyra är jätte bra. Babyproffsen har en bra deal där man betalar 80kr per månad men får först betala en handpenning på 1100 tror jag det var och sen dras dom där 80kr från som 1100 och det som blir "över" av dom 1100 när man lämnar tillbaks stolen får man tillbaks sen. Känns ganska bra då slipper man köpa en ny för 1500-2000kr som dom inte har så länge då är det bättre att spara dom pengarna tills nästa storlek :)

2011-11-09 @ 19:25:17
URL: http://justababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0