Fortsatta värkar

Näe nu börjar jag tröttna på det här. Värkarna eller sammandragningarna eller vad man nu vill kalla dem just nu blir inte bättre. Nu har jag ätit två bricanyl idag och det fortsätter ändå.
Har börjat få som mensvärk i nederdelen av magen också inklusive ryggont. Det som känns i magen strålar ner till höger fot ibland.
Jag har duschat varmt men det blev inte bättre av det.
Och inte hjälper bricanylen heller, så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Men det är inte så illa att jag måste andas igenom dem än iaf. Men de kommer ganska regelbundet. Men jag har inte klockat dem.
Känns som om magen aldrig riktigt slappnar av. Och bebis sparkar som en vild häst i magen.
Jag vill inte åka in till förlossningen igen, känns som jag lika gärna kan sitta hemma eftersom tappen inte var påverkad sist.
Men samtidigt blir man ju lite nojjig, jag hade inte ont fram på magen i förrgår.
Idag är det 50 dagar kvar till bf, jag hoppas verkligen han stannar kvar i magen!
Och det är omöjligt att vila mer än vad jag gör just nu. Och inte hittar jag någon vettig info på nätet om vad som händer med mig heller. Inget vettigt alls, antigen handlar det om förlossning eller sammandragningar. Riktigt irriterande att inte kunna hitta info.
Och jag kan ju inte sitta och åka som en jäkla jojjo till västerås hela tiden. Plus att vi inte har någon hundvakt och kattvakt :(
Men nu är det helg så det kanske är enklare då. Jag ska vänta ett par timmar och se vad som händer.
Jens har redan somnat, jag ska väl gå och lägga mig brevid honom och hoppas på att jag också gör det.

Kommentarer
Postat av: Frida

Usch så jobbigt för dig! Det måste ju vara väldigt tröttsamt :( Jag tror ju definitivt att du ska ringa förlossningen och prata med dem, visst ville dem att du skulle ringa om det blev värre igen? Det sa dom åt mig i alla fall. Håller tummarna för att bebisen ska stanna full tid, inget kul att föda för tidigt :/



Kram

2011-11-19 @ 02:26:00
URL: http://fairfriday.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0