Föräldragruppp och kurs

Idag var det föräldragrupp igen, lika skoj som vanligt.
Har haft väldigt tur och hamnat i en rolig grupp. Vi pratar mycket och skojar, alla verkar ha fötterna på jorden och är väldigt öppna. Toppen helt enkelt.
Idag så kikade vi på en film om att föda barn. Det var inget nytt och jag reagerade på att de propagerade mycket för att föda utan smärtlindring. Det har ju jag funderat på att göra men i den filmen var det lite hjärntvätt i smyg.
Vet dock inte om någon annan märkte det än jag.
Vi pratade ammning också, lärde mig inget nytt men det är kul att prata om ändå.
Jag har börjat inse hur påläst jag är om saker och ting. Jag visste vissa saker idag som inte ens bm visste. Det var lite oväntat faktiskt. Men det kommer ju nya rön hela tiden så.
Sen blev det att rusa hem eftersom vi babblade över tiden som vanligt.
Och så slänga i sig mat och iväg igen till kursen.
Det gick bra idag också, Jens var lite vimsig bara för en gångs skull, det brukar vara jag som står för det i vanliga fall.
Men efter ett tag fick jag väldigt ont i ryggen, så jag fick sitta lite då och då.
Nu efteråt känns det som ryggen ska gå av.
Tog en mugg med glögg när jag kom hem, väldigt gott faktiskt!
Längtar efter jul, ju närmare julen desto närmare tills vår kotte kommer ut!

Kommentarer
Postat av: Martina

Det enda råd jag kan ge dig med amningen, är att det är fanimej inte enkelt de första 2 veckorna. De första dagarna så tror man att man har mjölk, man klämmer på tuttarna och det rinner några droppar, wihoo det finns ju! Tänker man då. Nu när amningen verkligen fungerar och produktionen är i topp, skrattar jag åt mig själv, att jag var så naiv, och trodde att jag hade mkt mjölk så tidigt...att det rann några droppar, jag var så stolt, trodde det var mkt... Nu, om jag klämmer så SPRUTAR det ut en 10st strålar, med rejäl kraft, som värsta mjölkkossan hahahahaha. Så kämpa på med amningen sen, det är många som ger upp för tidigt och byter till ersättning. För mig tog det 4 dagar innan det kom mer än bara den lilla skvätten råmjölk man hade. Och ont som fan gör det oxå dom första 2 veckorna, sen går det över, nu e det bara obehagligt om hon får fel tag i tutten...eller om hon bitts! Haha

2011-11-16 @ 02:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0