En vända till stan

Idag har jag skjutsat Jens till en arbetsintervju. Det gick bra och är ett steg uppåt i karriären för honom så nu får vi hoppas att de ringer och säger att han får det nästa vecka. Får hålla tummar och tår!
När vi ändå var mitt inne i stan så passade vi på att springa i massor av affärer också.
Jag blev helt seg i benen efter ett tag, typ mjölksyra eller något.
Jag tyckte jag var superduktig som nästan inte handlade något, köpte bara en liten mössan till bebisen och ett par ljus som var till halva reapriset. Mössan kostade bara 10 kr och jag har spanat på den bra länge!
Så jag var ju glad i hågen när vi åkte hem iaf. Innan vi åkte idag så städade vi och jag diskade som vanligt, sen kom han som skulle fixa avloppet. Och jag fick vara lite stolt över min duktiga hund ett slag också.
Tyke la sig ner i hallen och låg still, gick inte fram och hälsade även fast han sååå gärna ville.
Rörisen sa " ja så där är inte riktigt mina hundar iaf".
Och hunden skötte sig under hela hans besök, fantastiskt att se resultatet av all träning.
Nu kan vi då bada igen, tack och lov. Min rygg har vrålat efter ett bad i flera dagar nu. Det går ju att duscha varmt men det är inte alls lika skönt och avslappnande. Och så är det så skönt att vara lite tyngdlös när man gått upp så mycket på så kort tid.
Nu ska jag sitta och vara tant ett tag, jag ska kika igenom posten som kom när vi var i stan.
Och ikväll ska jag iväg och sjunga. Det är tur att man får sitta när man sjunger annars hade jag nog inte orkat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0