Ajaj

Nu börjar jag bli lite trött på min höft faktiskt. Jag vaknar på morgonen för att jag har ont och ibland flera gånger per natt. Problemet ligger väl mest i att sängen är för hård så jag inte får ordentligt stöd i den.
Men vi har inte råd att slänga ut massa pengar på en ny säng nu som jag dessutom bara är i direkt behov av i några månader.
Mage kan jag ju inte ligga på längre, knappt framstupa sidoläge med stödkudde heller. Ibland går det beroende på hur kotten ligger i magen.
Jag kan inte ligga på rygg för då domnar benen bort och det är så himla obehangligt. För innan de domnar bort börjar de göra ont pga blodbrist.
Jag har att välja på höger och vänster sida. Så jag får böka runt i sängen från sida till sida ett par gånger per natt, för om jag ligger på ett sätt för länge gör det verkligen skitont. Även fast jag har stödkudde.
Enda sättet jag kan vara still en längre tid är ifall jag sitter upp med svanken uttryckt. Som i soffan, med benen uppe.
Jag kan inte stå upp länge för då gör det ont i svanken, jag kan inte sitta på en vanlig stol för då får jag ont i hela höften och ryggen.
Plus på det så har jag ju sammandragningar ganska många gånger per dag. Så fort jag rör på mig och är uppe och går egentligen. Och jag hade en helt sjuk dröm i natt som jag ska skriva om lite senare också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0