Adventspyntat

Nu är det gjort, så jag vet att jag klarar av det.
Inte så himla mycket som jag brukar men ändå precis lagom för att få lite stämmning.
Jag vågade inte direkt vänta längre för då kaske jag inte orkar eller kan. Har hängt upp stjärnorna och ställt ljusstakarna i fönstren. Bytt dukar och ställt upp lite lyktor.
Hängt upp en girlang i hallen och lite vintertavlor. Jag ska ta och fota lite här hemma när jag orkar gå runt igen.
Men det känns inte som allt för tidigt ändå eftersom det är i helgen det är första advent.
På söndag ska jag sjunga i kyrkan också.
De i kören var snälla och ska hämta mig utanför porten så jag slipper gå så långt. Det var väldigt tur, annars hade jag nog fått föda barn på parkeringen utanför ica :P
Nu har sammandragningarna startat igen, trots medicin.
De verkar alltid bli värre på kvällen. Kanske har lättretlig livmoder för att så fort kotten rör på sig drar det igång.
Magen är stenhård hela kvällen och natten nästan, börjar vid tio och fortsätter som mest till fem på morgonen.
Man får ju inte direkt mycket sömn på nätterna. Men jag klarar mig genom att sova på förmiddagen som tur är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0