Storhandlat!

Idag var vi iväg och storhandlade, det är nog sista chansen vi har nu ordentligt innan kotten dyker upp.
Vi fyllde en hel stor vagn. Köpte lite snabblagad mat som vi kan ha hemma när bebis är här så man slipper stå vid spisen i 40 minuter för att få i sig lite mat.
Plus att vi köpte barnsaker för första gången, lite blöjor, babyolja och våtservetter och massa annat som är bra att ha hemma.
Blöjorna är verkligen hur små som helst.
Det slog mig verkligen hur mycket vi bunkrat upp när vi lastat in i skafferiet.
Så här ser det ut nu!
Plus att hela frysen och kylen är fyllda. Vi har lugnt mat för en månad nu iaf om man räknar bort förbrukningsvaror som mjölk, bröd, pålägg och lite andra småsaker som behövs.
Jag hade så pass mycket ork kvar också att jag passade på att göra iordning barnrummet när jag ändå var igång.
Så nu är det fint där inne igen, hårade av där katten varit och hängde upp och sorterade kläderna.
Stoppade in saker på rätt plats i skåpen och fixade barnvagnen. Nu är det bara några små saker kvar att göra, men allt stort och nödvändigt är klart.
Så nu är det bara för bebisen att komma!

Kommentarer
Postat av: Micaela

härligt med välfylld kyl=) Jag ska börja ladda upp och göra lasagner,pajer, biffar och sånt och frysa in - så det bara är att värma när bebisen kommer=)

2011-12-12 @ 23:21:26
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0