Ryggont

I natt höll jag på att gå i två bitar. Det kändes verkligen som det i alla fall.
Jag tror att jag fick en nerv i kläm i bröstryggen. Gjorde så ont att jag inte kunde göra annat än att gråta och gnyla.
Visste inte vart jag skulle ta vägen.
Var precis som någon stack in en kniv i ryggen på mig och rörde runt.
Det var verkligen en skarp smärta, och hur jag än låg försvann den inte. Inget jag gjorde fick bort den. Till slut gjorde det så ont att det flimrade framför ögonen.
Till slut fick vi smörja med smärtstillande och ha en värmepåse på.
Jag somnade av total utmattning. Finns nog inget som gör en så trött som att ha riktigt ont.
l
Igår hade jag även vansinnigt ont i ländryggen.
Jag gjorde nog lite för mycket här hemma, var uppe och gick och hjälpte till med maten och badade hunden.
Efter det fick jag sitta på soffan i hallen ett bra tag för jag kunde inte ta mig in till vardagsrummet för att det gjorde så ont.
Jens ville bära in mig, men jag ville inte. Så jag fick sitta där i hallen och ha först ont i ryggen och sen ont för att jag satt på soffan för att den trycker på svanskotan, vilket också gör apont.
l
Igår så klippte jag även av mig mina långa naglar. Nu har jag vanligt långa. De började bli lite fula, nån hade gått av lite så de var inte exakt jämnlånga. Och sen kan man ju inte ha så långa naglar när man ska ta hand om en lite bebis heller. Jag har ju så himla vassa naglar som rivs om jag kommer åt så det är lika bra att inte riskera något.
l
Idag är det ny vecka också, går in i vecka 38. Och nu är det bara 20 dagar kvar tills beräknat förlossningsdatum.
Jag sätter in en ny bild senare. Han tar verkligen upp all plats han kan nu i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0