Julstök

Nu har vi åkt till mina föräldrar. I natt fick jag inte sova heller, jag sov i två timmar sen vaknade jag av en sammandragning i kombination med att jag nästan kräktes. Inte direkt en trevlig kombo.
Det blev att gå upp i natt igen, satt uppe i soffan till nio på morgonen ungefär. Sen gick jag och halvsatt i sängen och försökte sova. Gick inte så bra.
Somnade igen efter ett tag dock och sov till halv två tror jag.
Alltså är jag redan helt slut efter bara några timmar som vaken.
Magen bråkar en hel del. Sammandragningar och en bebis som sparkar samt mensvärk. Sen har jag ont i svanskotan och höften också. Mår lite småilla och är allmänt loj.
Men jag har fått lite saker gjorda idag iaf.
Jag har rivit skal från citrusfrukter till sillen. Och så har jag gjort kristyr på pepparkakshuset. Men kristyren var så konstig så det blev inte riktigt så bra som det kunnat bli.
Årets pepparkakshus är Gutekällaren från Gotland.
Nu ligger jag på soffan igen för jag orkar inte sitta upp längre.
Jens har varit duktig idag och gjort knäck, den blev faktiskt perfekt. Lossnar jättefint från pappret och är precis sådär lagom mjuk. Det var första gången han har gjort det. Mamma assisterade och berättade hur man skulle göra.
Nu står han i köket och hjälper till att sätta ihop pepparkakshuset.
Det är tur att man har en kille som kan hjälpa till när jag inte orkar längre.
Sen blir det väl att äta mat och sen lite mer kristyrjobb.
Om jag inte somnar i tallriken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0