Tredje ultraljudet

Nu när vi var iväg senast var det för rutinultraljud det var den första augusti.
Där de kollar efter defekter och beräknar mer exakt när bebisen ska komma.
Vi gick fel hur många gånger som helst när vi var inne på sjukhuset, det var redigt svårnavigerat.
Och när vi till slut kom till rätt avdelning var jag så förvirrad att jag gick och anmälde mig två gånger för att vara säker på att jag gjort rätt.
Hon i receptionen måste trott att jag var helt knäpp.
När vi väl fick komma in så var jag helt irrig, frågade massa saker heeela tiden. Barnmorskan fick be mig vara tyst när hon skulle koncentrera sig till och med. Men vad gjorde det egentligen, hon har säkert haft hundra som mig som betett sig så där inne. Jag intalar mig själv om det i alla fall för att slippa känna mig så pinsam.
Allt såg toppen ut, allt var som det skulle. Vi fick titta på hjärnan och tarmarna, hjärtklaffarna och massor av andra saker.
Vi blev tillbakaflyttade en dag, till den 7 januari.
Vi fick välja mellan bilder, de kostade 30 kr styck att få utskrivna. Väldigt värt det.

Kommentarer
Postat av: Lena Hall

Jättefina bilder, blir nog världens gulligaste bebis!

2011-08-19 @ 09:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0