Spjälsäng

Jag har letat som en galning, verkligen.
Jag vet en speciell typ av säng jag skulle vilja ha tag på, en gammal från 50-talet som kan göras om till växasäng.
Men så fort det dyker upp en på blocket har någon annan alltid hunnit ringa före.
Det är tydligen extrem efterfrågan på just såna sängar.
Inte ens de som är dyra ligger kvar längre än någon minut.
Så jag får väl fortsätta hoppas och leta i några månader, om jag inte hittar någon får jag väl köpa en nyare.
Finns inte så mycket annat man kan göra.
Men det skulle vara himla trevligt med en sån fin barnsäng.
Jag är ju ute efter en viss stil i barnkammaren, och det blir ju lite förstört om man ställer in en ny säng.
Jag får helt enkelt hoppas på att jag är snabbare än alla andra, bara en gång så jag får tag på en.
Man kan ju inte åka hur långt som helst heller för att hämta den.
Nu ska jag in och leta vidare efter min drömsäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0