Det andra ultraljudet

Andra gången vi fick titta på vår lilla bebis var när jag åkte in akut till sjukhuset för att jag fick fruktansvärt ont i magen. Det var för några månader sen. Älsklingen rusade från jobbet och hann precis i tid tills jag skulle in till läkaren.
De frågade massa frågor, sen fick jag sätta mig i undersökningsstolen.
Läkaren var överläkare på gyn avdelningen i Västerås.
Han gjorde både vaginalt och vanligt ultraljud, man såg bebisen på bägge.
Bebisen mådde bra och sprattlade som en liten sprattelgubbe.
Det var verkligen helt otroligt vad aktiv han var, vi visste dock inte då att det var en liten pojke.
Han skrev ut två bilder för att kika på, jag blev daterad till 10+2 och han tyckte allt såg fint ut. När vi skulle gå frågade jag ifall jag kunde få bilderna han skrev ut, det fick jag. Jag lärde mig av mitt tidigare misstag när jag inte tog bilderna.
Jag fick ge urinprov och det visade på en kraftig urinvägsinfektion. Det var antagligen anledningen att jag hade så ont i magen. Sjuksyrran jag pratade med sa att det var en väldigt stark infektion.
Jag fick medicin och bättrade på mig.
Och jag var så himla glad att vi fått se bebisen då, det är ovanligt att man ser bebisar som lever i den åldern och sen blir fel på. Så det var nästan en garanti för mig att det skulle gå vägen.
Här är de två bilderna, på den nedersta ligger han med huvudet åt höger, det är fötterna man ser som två prickar under magpartiet.
Den ljusa pricken på den övre bilden är navelsträngen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0