Barnpassning

Idag ska jag och Jens passa barn, det är Jens kusin som ska på krogen med hennes kille för att han fyller år.
Det är första gången vi ska ha hand om barn tillsammans.
Det kan ju blir spännande, det är en liten kille på strax under året och en pojke på fem år tror jag.
Jag är ju en överdrivet pedagogisk människa när jag hamnar med barn så det blir nog inga problem.
Jens är nog mer bekväm med den äldre pojken dock liksom de flesta killar.
De tycker ju oftast att det blir enklare när barnet kan säga själv vad som är problemet ist för att försöka lista ut det själv.
Får se vad vi ska hitta på med den äldre pojken när den lille sover.
Men han lär ju vara helt uppstissad eftersom innan ska vi iväg på middag ett stort gäng.
Det tar nog ett tag att varva ner från det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0